10 Nisan 2020 Cuma

11.04.2020

geri dönüşün olmadığı bir  çıkmaz sokağım ben .
evin sevilmeyen işe yaramaz çocuğuyum .
ben yağmur yüklü bulutum ardından gök kuşağının çıkmadığı .
kaçak çaydaki acı tadım ben .
İsmail abinin umutlarıyım ; ben o gelmeyen gemiyim.
sokaklarda gezen simsiyah avuçları olan ayyaşım ben .
dağın başında inzivaya çekilen o budist benim .
tuvaldeki en uyumsuz renk ;
kimselerin içmediği acı kahveyim .
sigaranın o son nefesiyim.
nuhu'n gemisine binemeyen kenan'ım.
ve isa'nın ellerini çarmıha çeken benim
Muhammedi taifte taşlayan bu siyah eller .
Meryem'i dışlayan israioğullarıyım.
ve kardeşini öldüren kabilin kanları benim elimde
Asiye'ye eziyet eden firavunum
ve helak olan bütün kavimlerin günahları omuzlarımda .
bin çiçek veren ağaçlara vurulan o keskin baltayım .
Afrika'da tüm kuyuları kapatan kayalar bağlı ayaklarıma .
3 yaşındaki Aylan'ı kıyaya vuran benim dalgalarım
sokak ortasında ölen kadının kaldırıma akan kanıyım
ve başında bekleyen kızının boğazındaki yumruyum .
doğu Türkistan'da kanayan yara benim ellerime değdi
ve Mostar'dan geçmeyen acılar benim yüreğimden geçiyor .
Mecnunun aşamadığı çöller benim gözlerim.
ve Tarık bin Ziyad ispanyaya vardığında yaktığı gemilerim ben .
haçlıların nehirlere döktüğü kitaplardan akan maviliğim ben .
ve canlar ben yunusu yutan balığım
Eyüb'ün canına ilişen kurtçuklarım .
yüreğim canlar;
 o ise mavi bir gökyüzü semalarında ankaların uçtuğu .

3 yorum:

  1. Yazınız o kadar güzel ve nefes kesici ki, bu yazının altına ne yazılır bilemiyorum hocam. Ellerinize ve o güzel yüreğinize sağlık. Eksik etmeyin yazilarinizdan bizi bekliyor olacağız.

    YanıtlaSil
  2. O Sizin mükemmel yüreğiniz efenim sevgiyle ...

    YanıtlaSil
  3. Bence çok güzel bir yazı olmuş insanın hem yüreğinin güzelliği hemde yüreğin taşıdığı yükleri öyle güzel ifade etmişsiniz ki bir solukta okuyup hepsini hissettim. Yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil